Persoonlijke benadering van uw doelgroep

Beste heer/mevrouw. Heeft u het gevoel dat dit bericht specifiek voor u bestemd is? Of vindt u het prettiger om bij naam te worden genoemd en zo het gevoel te krijgen dat het bedrijf moeite doet voor u als klant? 

Uit onderzoek blijkt dat klanten een persoonlijke benadering als fijner ervaren. Met direct mail kunt u een grote groep ontvangers benaderen én hen persoonlijk aanschrijven. Met de omvangrijke ervaring die Reli heeft opgebouwd, kunnen wij uw direct mail campagne volledig voor u verzorgen. 

Voordelen van direct mail

Waarom direct mail gebruiken in plaats van reguliere folders, flyers of ander standaard drukwerk? Wellicht lijkt het of direct mail in te hoge kosten met zich meebrengt. Dit blijkt, wanneer dit concept goed wordt toegepast, echter niet het geval te zijn.

Hogere respons: Ontvangers waarderen de persoonlijke touch en het feit dat zij iets tastbaars ontvangen. Zeker wanneer het gaat om een brochure, een pakketje of een gepersonaliseerd item. Daardoor blijft de naam van uw bedrijf beter hangen in het geheugen van de ontvanger. 

Lagere kosten: Kleine, gerichte oplagen zorgen voor lagere kosten. De doelgroep wordt nauwkeurig bepaald en aangeschreven. De kosten per stuk kunnen, afhankelijk van wat er wordt verzonden, hoger liggen. Doordat de doelgroep echter direct meer binding met uw bedrijf ervaart, zal de conversie een stuk hoger liggen. 

Hoe pakt u een direct mail campagne aan?

Nu u de voordelen van direct mail kent, helpen we u graag bij het opzetten van een campagne. 

  1. Bepaal het doel van de actie
    Wilt u aandacht vragen voor een bepaald product of dienst? Of wilt u juist uw bedrijf in het algemeen meer bekendheid geven? Door een doel te koppelen aan de actie kunt u vervolgens duidelijke keuzes maken, die bijdragen aan dat doel.
  2. Selecteer de doelgroep
    Wie wilt u bereiken met de campagne? Heeft u een specifieke groep klanten in gedachten of kiest u voor een iets grotere doelgroep?
  3. Stel de boodschap op, hiervoor deelden we eerder enkele tips
  4. Kies een verzendmethode
    Drukwerk kan worden toegevoegd aan de verzending van huis aan huis bladen, waardoor het bereik groter is en de kosten lager. Geeft u de voorkeur aan maatwerk? Ook daarvoor bent u bij Reli aan het juiste adres. 
  5. Opvolging
    Het succes van de direct mail actie kan alleen worden vastgesteld als de verkopen aan die actie kunnen worden gekoppeld. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door een specifieke kortingscode uit te geven of de klant naar een bepaalde website te laten gaan. Met een QR-code hoeft niet het hele webadres te worden ingevoerd, maar kan eenvoudigweg de code worden gescand met een mobiele telefoon. 

Verspreiding van direct mail

Wilt u niet langer wachten en uw direct mail campagne versturen via Reli Groep? Vraag dan snel een offerte aan. Al sinds 1978 zijn wij specialist in verspreiding van huis aan huis bladen, folders, flyers en direct mail. 

Heeft u advies nodig of heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op, wij zijn u graag van dienst.