Bezorgrichtlijnen -huis aan huis-

Bezorgersportaal (mijn.spread-it.nl)

In het bezorgersportaal staan de stratenlijst, bezorgbon, overzicht van jouw vergoeding en alle actuele mededelingen. Daarnaast kunnen hier vakantieperiodes ingevuld worden en nagekeken worden of al jouw gegevens up-to-date zijn.

Fietstassen

Bij aanvang van je bezorgwerkzaamheden ontvang je, op verzoek, een fietstas in bruikleen. Wees zuinig op de fietstas en gebruik deze alleen voor je bezorgwerk. Wanneer je stopt met bezorgen dien je de tas in te leveren, hiervoor maken wij een afspraak.

Bezorgwijk

In het portaal vind je de stratenlijst(en). Hierop staan alle adressen welke bezorgd dienen te worden. Let op eventuele opmerkingen onderaan het formulier.

Hoe te bezorgen

Vouw alle folders/flyers los in de krant. In principe moet je alle adressen welke op de stratenlijst(en) staan bezorgd worden. Stop al het drukwerk helemaal in de brievenbus. Winkels en bedrijven dienen ook bezorgd te worden als deze op je stratenlijst staan. Als er geen brievenbus is, dien je de krant binnen af te geven. Leg nooit kranten en/of folders in portieken, trappenhuizen of voor de deur.krant vouwen

Bezorgdag

De bezorgdag is aan je doorgegeven en staat ook op je Overeenkomst van Opdracht. Dit is in principe ook de dag waarop de krant aangeleverd wordt. Eventuele uitzonderingen (feestdagen etc.) zullen tijdig worden aangekondigd.

Ziekte of vakantie

Helaas zijn we allemaal wel eens ziek. De dag voor verspreiding is het niet mogelijk om je af te melden, omdat het transport dan al klaar staat. De kranten worden dan automatisch afgeleverd. Zorg daarom dat je iemand hebt die in dat geval voor je kan invallen. Als je zelf een vervanger hebt, dien je dit ook bij ons te melden. Zo kunnen wij eventueel het drukwerk bij de vervanger afleveren. Mocht dit absoluut niet lukken, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Bovenstaande regel geldt ook voor de vakantieperiode. Je vakantie en de vervanger voor jouw wijk kun je doorgeven in het bezorgersportaal. Zorg ervoor dat dit op tijd gebeurt, zodat wij voldoende tijd hebben om alles te verwerken.

Houd er wel rekening mee dat de bezorgvergoeding op jouw rekening gestort wordt en je dus zelf verantwoordelijk bent voor de betaling van de aangedragen vervanger.

Mocht het absoluut niet lukken om een vervanger voor je wijk te vinden dan dien je je vakantie uiterlijk 3 weken van tevoren door te geven via het bezorgersportaal.

Nee/Nee en Nee/Ja stickers

Er zijn bewoners die geen huis-aan-huisbladen (kranten) en/of ongeadresseerd reclamedrukwerk willen ontvangen. Deze bewoners maken dit kenbaar door een Nee/Nee- of een Nee/Ja-sticker op de brievenbus te plakken. Hieronder een voorbeeld van deze stickers.

stickeruitlegBij drukwerk van bijvoorbeeld de Gemeente kan het zijn dat deze stickers genegeerd moeten worden. Hiervan krijgt u dan een begeleidend schrijven. Het is de bedoeling dat alle huizen bezorgd worden, ook in steegjes etc.

Bezorgklachten

Klachten over de bezorging zullen via de e-mail en portaal doorgegeven worden. Voor dringende klachten zullen wij telefonisch contact met je opnemen. Adressen welke een bezorgklacht hebben ingediend zullen nabezorgd moeten worden. Zorg er dus voor dat je minimaal 2 dagen een aantal kranten bewaard. Naar aanleiding van (herhaal)klachten kunnen wij een kwaliteitscontrole houden in jouw wijk. Is deze negatief, zonder een geldige reden, dan zullen wij de overeenkomst beëindigen.

Bezorgvergoeding

Je wekelijkse bezorgvergoeding is terug te vinden in je portaal. Maandelijks houden wij in onze administratie de gemiddelde looptijd van de wijk bij op basis van de Stukloonnorm, zodat je altijd ten minste het minimumloon vergoedt krijgt. Dit staat dan aan het begin van iedere maand als extra ‘compensatie minimumloon’ vermeld bij je vergoeding.

De vergoeding zal maandelijks (15e van iedere maand) bijgeschreven worden op het doorgegeven IBAN-nummer. Wij houden geen belasting e.d. in, je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele aangifte en afdracht bij de belastingdienst. Voor verdere informatie verwijzen wij je naar de website van de belastingdienst.

Zon- en feestdagen

Op zon- en feestdagen mag er niet bezorgd worden. De levering van de folders zal de 1e werkdag na een feestdag geleverd worden en moet op die dag verspreid worden, tenzij anders vermeld.

Opzegtermijn

Voor de beëindiging van je bezorgwerkzaamheden hanteren wij een opzegtermijn van 4 weken. In deze tijd hebben wij de gelegenheid om op zoek te gaan naar een vervangende bezorger. Graag vernemen wij ook wat de reden is dat je stopt. Opzeggen kan via een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je krijgt na je opzegging een bevestiging met de datum van de laatste bezorgdag. Als je in het bezit bent van een fietstas, dan maken wij een afspraak om deze bij je op te komen halen.

Stoppen in de periode van 1 december t/m 31 januari is niet toegestaan. Wij kunnen dit administratief niet verwerken. Opzeggen in deze periode kan uiteraard wel.

Verzekeringen

Bij eventuele schade die door jou aangebracht wordt bij anderen, is je eigen aansprakelijkheidsverzekering van toepassing.

Bezorgfouten

Een bezorgfout zit in een klein hoekje en door weer en wind bezorgen is niet altijd gemakkelijk. Neem daarom altijd contact met ons op wanneer er iets mis is gegaan tijdens je bezorgronde.

Wij wensen je veel succes met je bezorgwerk!

Team Reli

logo reli groep blauw